vrijdag 20 december 2013

 
Uitgeteld

Het leek me nuttig mijn stappen te tellen. Je gaat een soort wedstrijdje met jezelf aan: morgen wil ik de zoveel kilometer halen. Manlief toverde zomaar een stappenteller uit zijn bureaula en hup, in de benen en tellen maar. Alles voor een sterker beenderengestel.

Nu blijkt na enkele dagen dat ik niet geschikt ben voor teveel apparatuur. Ik weet het, het is een supersimpel dingetje, maar ik heb er meteen ruzie mee. Volgens mij verbrand ik meer calorieën door de ergernis, dan door het pittige rondwandelen. Het irriteert me bijvoorbeeld mateloos, dat het cijfer spontaan op nul springt als ik alleen al mijn jas achteloos dicht doe, terwijl het me niet lukt het toestel te re-setten. Wat ik ook indruk: géén nul. Zelfs na het bij herhaling indrukken van alle knopjes flikkert nog steeds de stand van de dag tevoren op.  

Goed, laten we dat dan zien als de boodschap die me is bijgebracht deze afgelopen dagen: flikker op met dat ding. Stampvoeten doe ik nooit. Het schijnt wel te helpen je botten steviger te maken. Zou dat het zijn?

Te laat. Ik pas. Ik ben uitgeteld.



Meer lezen? Zie www.damespraatjes.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten